A Múmiakirály Piramisa

nov 22 

[délután]

Kaland kezdete: 15:00 Kaland vége: 19:30

Mesélő: Veszelszki-Dunai Bálint (Xinaf)
 
Rendszer: Kard és Mágia (2. kiadás)
 
A város nyugalmát különös eset zavarta meg: két sakálfejű alak érkezett a lenyugvó nappal, hogy bejelentsék: a térség jogos uralkodója és parancsolója, az isteni Múmiakirály visszatért, hogy birtokába vegye a földeket. A döbbent polgároknak meglepődni sem volt ideje, a lények porrá (egészen pontosan finom szemcséjű homokká) omlottak, és elfújta őket a szél. Pár nap múlva érkeztek az első hírvivők: a környékbeli földeken tönkrement a termény, és mindenütt az elsivatagosodás jelei mutatkoznak: a növények elszáradnak, és egyre inkább terjedő homok lepte el a térséget. Hamarosan Arthurus gróf, ófelsége jóbarátja érkezett lóhalálában, hogy közölje: földjének közepén egy piramis tört ki a föld alól.
A város bölcsei elözönlötték a könyvtárakat, vaskos kódexet és poros pergamentek felett görnyedtek napokon át. Hosszas kutatás után találtak rá a Múmiakirály történetére: a legenda szerint III. Szobekhotep egykoron bölcs uralkodó volt, aki ismeretlen okokból lepaktált a sötét hatalmakkal. Az istenek megátkozták a bűneiért, és tízezer évig a föld alá kényszerítették. Bár a halhatatlanságát nem vehették el, élni sem él igazán. Múmiakirállyá vált, akiben emberi érzéseiből kizárólag a gyűlölet maradt meg.  A hajdan volt birodalom uralkodóit, a fáraókat 6 szent ankh medál védelmezte és segítette, azonban miután III. Szobekhotep elfordult a régi isteneitől, az ankhok ellene fordultak. Ezeket (nyilvánvalóan erős védelem alatt) elrejtette szerte a piramisában, mivel az istenek átka miatt véglegesen nem szabadulhat meg tőlük. Ezeket viselve a legyőzhetetlen is legyőzhető, a megölhetetlen is megölhető. 

Az uralkodó a bölcsekkel tanácskozva arra jutott, hogy nyílt háborúban nem győzheti le a Múmiakirályt, azonban egy egy kicsi, de tetterős csapat felkutathatja a piramisa mélyén és végezhet vele, mielőtt hatalma kiteljesedhetne. Az ankhok (ha sikerül megtalálni őket) segítséget nyújthatnak.

 

Mi várható? A kaland a régi lapozgatós könyvek (Kaland-Játék-Kockázat) hangulatát idézi. Egy nem feltétlen reális dungeon, egyiptomias jellegű külsőségekkel, mindezt egy általános fantasy környezetből megközelítve. A játék fókusza az akadályok leküzdésén, az ankh medálok gyűjtésén, és némi harcon van. Karkaterhalál lehetséges.
 
Karakterek szintje: 5. szintű, előre generált Kard és Mágia karakterek.
 

Rendelkezésre álló helyek száma: 5