Mesélő: Chomy

Rendszer:
 Rules Cyclopedia (a BECMI gyűjteményes kiadása, minusz az “I” mint “Immortals”, de ez minket momentán nem érint). Az “Advanced” egyszerűbb kistestvére, amit a TSR még a ’90-es években is párhuzamosan futtatott az AD&D-vel. Kőkemény klasszikus: várnak a fajkasztok, a nem épp zavarbaejtő hosszúságú varázslatlista, és néhány apró háziszabály is – az mégsem járja, hogy minden harc után új karaktert kelljen generálni.  Ezt leszámítva azonban hardcore oldschoolság következik.

Goblinok. Nyamvadt, sipítozó kis szemétládák. Gyáva népség: egymagukban hamar megfutamodnak, nem is igen támadnak, csak csapatostul. Jobb is, ha mind egyszerre jönnek: így a hősök tucatjával taposhatják le őket, útban a dicsőség, és az igazán epikus kalandok felé.

Nos, ha te is így gondolod, meglepetés fog érni. Ebben a kalandban a fő ellenségek szintén a goblinok, ám ők nem félnek tőled. Érzik rajtad az újonc kalandozók szagát, és vérszemet kapnak tőle. Kisebb gondod is nagyobb lesz a dicsőségnél: az életedért fogsz megvívni velük, és ők örömmel mészárolnak majd le a társaiddal együtt.

A kaland valójában három (ha van rá idő: négy, öt, hat) rövid modulból (=dungeonből), és a helyszínek közti minimális csatangolásból áll. Az 1992-es kiadású bevezetődobozt, a “The Goblin’s Lair”-t fogjuk végigjátszani, és ha marad időnk, folytatjuk majd a “The Haunted Tower” doboz kalandjaival is. Senki ne várjon csavaros történetet és szokatlan szettinget: ez a létező leghagyományosabb dungeonkúszás lesz megbízóval, csapdákkal és szörnyekkel. (Na jó, azért azt mégsem garantálom, hogy nem fog benne feltűnni néhány agyszüleményem.)

Részletek:

  • 2. szintű karakterekkel fogunk kezdeni, és fejlődünk, ha netán elég XP összegyűlne
  • A karaktereket a helyszínen generáljuk, időnk bőven lesz
  • Grafikailag felülreprezentált kalandokról van szó, színes dungeon-térképpel és papírfigurákkal, de elképzelhető, hogy előkerül majd néhány D&D mini is
  • Ceruzát, radírt és kockákat hozzatok; karakterlapok és egyéb bizgentyűk lesznek nálam