Mesélő: Narmor
Rendszer: Kazamaták és Kompániák (2. kiadás)

Száll a madár, ágrul ágra,
Száll az ének, szájrul szájra;
Fű kizöldül ó sírhanton,
Bajnok ébred hősi lanton.”

Évszázados romok kormos falai állanak a Kerekerdő rejtett szegletén. Emlékét őrzik még vitéz Zuárd szörnyű tetteinek, aki fellázadt Hadúr ellen. Oltárt emelt a Sötétségnek és szörnyű rablóháborúba kezdett Havad-völgyben. Mi késztette erre a tettre? Ki tudja azt már. Százféle mese kering az egyszerű nép ajakán. Azonban minden történet egyféleképp ér véget: Eljöttek Hadúr papjai és ostrom alá vették Tövisodú várát. Zuárd őrületében élve eltemette magát a mélyben minden összerablott kincsével és Ármánytól kapott szentségtelen tárgyával együtt, szolgáival pedig felgyújtatta a várat. Azóta háborítatlanul állt a rom, még a madár se járt a környékén.

Egészen pár héttel ezelőttig, amikor is zarándokok táboroztak le Tövidodú kormos falai alatt. Azok szerint, akik találkoztak velük, rendkívül békések és barátságosak, ám Abod, Hadúr ifjú papja egyre nyugtalanabb, ezért amikor Erdősáp városkájában időztök, megbíz benneteket, hogy járjatok utána a zarándokok kilétének. Kutassátok át a romokat, hátha lejáratra bukkantok. Derítsétek fel a helyet és térjetek vissza a hírekkel. De jól vigyázzatok, ne engedjetek a Sötétség csábításának! Ki tudja, milyen rettenetet rejt a mély?

Ami várható: Erdőjárás és kazamatakúszás oldschool hangulatban egy olyan fantasy világban, mely alapvető ihletését a 19. századi magyar nemzeti eposzok által kialakított mitológiából és a székely-magyar mondavilágból veszi, sok egyéb hatás mellett. A cél a túlélés és minél több kincs megszerzése. A szabályok nagyon egyszerűek, könnyen megtanulhatóak.

Karakterek: Előre elkészített első szintű karakterekből lehet választani. Lesz bőven tartalék karakter is az esetleges elhalálozások miatt. Előzetes egyeztetés alapján pedig akár saját karakter is hozható.