Mesélő: Chomy

Rendszer/világ: AD&D 2. kiadás, heroikus high fantasy; a “Sötét Hajsza Legendája” világán, annak eseményei előtt játszódó, független kaland

Jó Regald és minden sarja halott. Dragor, a Sötét Úr kiirtotta a Halhatatlan Birodalom királyi dinasztiáját, és átvette az uralmat az ismert világ felett. Azaz majdnem: Ponteus, az utolsó szabad város még kitart. A Márványpalota paladinjainak írmagja védi a falait, és tartja a remény szikráját életben. Óráik azonban meg vannak számlálva: Dragor a Birodalmi Varázslócéh titkainak a felhasználásával csatagólemek százait tervezi hadrendbe állítani, hogy Ponteus hófehér falait a földdel tegye egyenlővé.

Jó Regald elit őrségének, a kétségbeesett partizánhadtestté alakult Skarlát Gárdának a maradéka mindent elkövet, hogy a paladinoknak esélyt adjon a Sötétség Seregével szemben. Egy parányi sejtjének őrült ötlete támadt. A csatagólemek üzemanyagát, a Zöld Szenet egy néhai börtönkolónia, a Siralomvár bányáiban termelik ki Dragor legvérszomjasabb tábornokának vasmarkában senyvedő, szerencsétlen hadifoglyok és rabszolgák. Ha egy parányi, mindenre elszánt csapat képes volna bejutni Siralomvárba, szabotálhatná a bánya működését. Az eszköz egy mágikus robbanószer formájában adott; csak épp a kihívás nem egyszerű. Siralomvárba ugyanis bejutni sem sokkal könnyebb, mint kijutni belőle. A Skarlát Gárdának azonban van még néhány ütőkártya a kezében.

Nincs is semmi mára szükség, mint néhány bosszúszomjas, mindenre elszánt Hősre a Régi Korból, akinek a tulajdon életénél is fontosabb, hogy Dragor bukását elősegítse… ez az Ő történetük.

Ami várható: troll-lovagok, csatagólemek, sárkánygyíkok, villámló varázslatok, mágikus kardok, tragédia és heroizmus, elnyomás és ellenállás, szárnyalás a diadalba… vagy a halálba

Karakterek: előgenerált, 5-6. szintű karakterek – tragikus, borongó hősök, fehér mágusok és makulátlan lovagok. (Saját karakter is alkotható.)

Hangulatcsináló https://www.youtube.com/watch?v=iU9TbYUun74  

A kaland “A Sötét Hajsza Legendája” című, a IV. KaTán előadott mese eseményei előtt játszódik, azonos világon. A Sötét Hajsza Legendája folytatása (A Pirkadat Leánya) a délutáni blokkban játszható. A mesélőkkel történt egyeztetést követően lehetséges azonos, bár eltérő szintű karakterrel játszani a két mesét.